Ford Maverick Forum banner

Ford Maverick 2.0L EcoBoost Brandstofverbruik in de praktijk

27K views 48 replies 26 participants last post by  Bigsarge  
#1 ·
Wat voor brandstofverbruik halen mensen in de EcoBoost Mavericks? Is het meer/minder/hetzelfde als de EPA-cijfers? (22 mpg stad/29 mpg snelweg/25 mpg gecombineerd)

#33 ·
XLT AWD. 91 Octaan, gemiddeld bijna 32MPG op een reis van 100 mijl die 70/30 snelweg/stad was. Dit was met ECO-instelling en echt proberen de RPM's laag te houden. Bijna bij een totale kilometerstand van 1.000 en het lijkt erop dat de MPG beter wordt naarmate het voertuig in de loop van de tijd wordt ingereden.
Maar er is geen ECO-instelling op de E

#8 ·
1e tankbeurt op mijn 2.0 XLT EcoBoost = 31,4 mpg.
XLT AWD. 91 Octaan, gemiddeld bijna 32MPG op een reis van 100 mijl die 70/30 snelweg/stad was. Dit was met ECO-instelling en echt proberen de RPM's laag te houden. Bijna op een totale kilometerstand van 1.000 en het lijkt erop dat de MPG beter wordt naarmate het voertuig in de loop van de tijd wordt ingereden.
Het is geweldig dat jullie boven de EPA-nummers uitkomen!

@brian6u gebruiken jullie je cijfers ook met de eco-modus?

#7 ·
Ik reed van de dealer (westkust van Fl) naar mijn huis (oostkust van Fl) en haalde ongeveer 21 mpg. Ik reed de hele weg 80 mph, misschien is dat de reden. Maar ik had veel beter verwacht. Ik ben er vrij zeker van dat de dealer ook gewone benzine erin doet, ik weet niet zeker of dat enig verschil maakt.
Is het u opgevallen of uw mpg is gestegen sinds die rit van de dealer? Het lijkt erop dat dat het geval is als je je Maverick inrijdt.

#10 ·
Wat voor brandstofverbruik halen mensen in de EcoBoost Mavericks? Is het meer/minder/hetzelfde als de EPA-cijfers? (22 mpg stad/29 mpg snelweg/25 mpg gecombineerd)
XL AWD met trekhaakpakket. Ik heb tot nu toe gemiddeld ongeveer 32 gecombineerd met ongeveer 4000 mijl. Ik ben een zeer conservatieve bestuurder. Tot nu toe zeer tevreden met de Maverick.

#15 ·
Ik heb mijn 2 weken oude ecoboost lariat met offroad- en trekhaakpakketten afgelopen weekend meegenomen op een rit buiten de stad om hem op de snelweg te testen met een vleugje rijden in de stad, maar vooral snelwegsnelheden op overwegend vlak tot golvend terrein. Het is nog maar een kleine steekproef, maar ik was blij met de gemiddelde 31,1 mpg en maximaal 32 voor de reis.

#18 ·
U hebt gelijk, maar
Het zal een afname van mpg veroorzaken
Dit is een turbo die ontworpen is voor brandstof met een hoog octaangehalte. Brandstof met een hoog octaangehalte verbrandt langzamer. U krijgt een lagere efficiëntie en minder pk's.

Als u gewoon met 87 reed, geen merkbare mpg-verandering. Misschien 0,5 mpg...en het pingelen van voortijdige ontsteking dat de motor vernietigt.

Maar er zal een merkbaar verschil zijn bij het optrekken... dan geeft u meer gas... verbruikt u meer brandstof
En lagere mpg
Dus ja, niet het octaangehalte van de brandstof...maar de bestuurder
Oorzaak en gevolg

#19 ·
Je hebt gelijk, maar
Het zal een afname van mpg veroorzaken
Dit is een turbo die ontworpen is voor brandstof met een hoog octaangehalte. Brandstof met een hoog octaangehalte verbrandt langzamer. U krijgt een lagere efficiëntie en minder pk's.

Als je gewoon met 87 reed, geen merkbare mpg-verandering. Misschien 0,5 mpg...en het pingelen van voortijdige ontsteking dat de motor vernietigt.

Maar er zal een merkbaar verschil zijn bij het optrekken... dan trap je het gaspedaal verder in... verbruik je meer brandstof
En lagere mpg
Dus ja, niet het octaangehalte van de brandstof...maar de bestuurder
Oorzaak en gevolg

#21 ·
Ik zou je willen aanraden om op internet te zoeken naar brandstof met een hoog octaangehalte, er zijn veel mythen.
Nu je al een tijdje een EB hebt, rijd je dan op 87 octaan? De handleiding zegt dat het acceptabel is

Ik aarzel nog steeds om 87 te proberen, maar ik wissel tussen Mid en High Octane

aan iedereen
Ik ben erg geĂŻnteresseerd als iemand 87 octaan heeft gereden zonder problemen. Ik kan alleen afgaan op de Escape die ik vroeger had.. Het had problemen met 87

#22 ·
Ik gebruik de hele tijd 87 octaan. Als ik van plan ben te slepen, zou ik brandstof met een hoger octaangehalte gebruiken. Mijn Maverick XLT met 4K Tow en FX4 Package met meer agressieve Falken Wildpeaks haalt ongeveer 24 MPG op bergwegen. Op de snelweg ongeveer 27 MPG. Werkt geweldig op Sunoco Fuel, ik heb nog nooit de illegale brandstof gebruikt.

#29 ·
Zijn er ecoboost-eigenaren met updates?

Ik ben erg benieuwd naar enkele realistische cijfers. Extra punten voor iedereen die een verbetering heeft gezien na het installeren van een tune.
Om eerlijk te zijn, ik weet niet wat de tune is, en ik ben er slechts enigszins zeker van dat ik de EB heb. Maar op dit moment kijk ik naar ongeveer 24 MPG over de levensduur en dat omvat duizenden kilometers slepen en een sterke mix van stad, snelweg en bergen. Ik weet niet hoe, maar ik zag eigenlijk net de hoogste efficiëntie ooit toen ik door de Rockies reed, waar ik een gemiddelde van 40 mpg haalde over de volle tank benzine, meestal cruisend rond de 70 de hele tijd. Door de Rockies. Van Denver.

#31 ·
Ik krijg zelf geen geweldige kilometerstand. Een deel ervan is dat Colorado een hoop heuvels heeft. Een deel ervan is dat ik all-terrain banden heb. Een deel ervan is dat ik meestal met zeer milde manieren rijd en de snelheidslimiet volg, maar af en toe vind ik het leuk om het op te voeren bij een stoplicht of het echt te belasten bij het oprijden van een oprit van de snelweg.

Ik haal ongeveer 22-28 mpg op de meeste tanks benzine. Ik denk niet dat ik ooit meer dan 30 heb gehaald voor een hele tank - ooit.

Ik heb geëxperimenteerd met 87 ongelode ethanolvrije, 87 tot 10% ethanol en 91 tot 10% ethanol.

Ik weet niet zeker of ik veel verschil kan merken. Ik denk dat het ethanolvrije spul me misschien een extra mpg heeft gegeven, misschien.
Ja, ik gebruik altijd 87, hoewel ik de volgende keer in Colorado 85 ga gebruiken, want ik denk dat het eigenlijk wel iets beter doet. De grootste efficiëntieverliezen die ik heb opgemerkt, zijn accelereren, vooral vanuit stilstand, en windweerstand. Zelfs op een winderige dag merk ik dat de mpg een beetje daalt. Of het slepen van de ene aanhanger versus de andere is een merkbaar verschil, afhankelijk van de aerodynamica. En dan begint alles boven de 75 mph de kilometerstand net een beetje te verminderen, heuvels hebben natuurlijk invloed, zoals je merkte, maar zoals ik al zei, dit was rijden door Colorado. Ik deed het ook weer vanaf Reno door de Sierra's, dus bergop gaat het natuurlijk niet zo goed, maar in combinatie met de afdaling komen ze vrijwel overeen.
De banden, maar ik kan zien dat dat het zeker ook beĂŻnvloedt. Over de levensduur zit ik nog steeds op ongeveer 25

#38 ·
Ik kocht een gebruikte 23 hybrid met 8100 mijl erop, dus je zou denken dat hij al was ingereden. Toen ik hem voor het eerst kreeg, reed ik gemiddeld ongeveer 42 mpg gemengd. Het lijkt beter te worden naarmate ik er meer mee rijd, momenteel heb ik er 10.250 mijl op staan. Vandaag heb ik een lus van 105 mijl gereden en was verbaasd dat hij 52,5 mpg haalde. Ofwel hij raakt meer ingereden of hij leert mijn rijstijl kennen en past zich eraan aan. Ik heb getankt en ben ongeveer 5 mijl naar huis gereden en hij geeft 60+ mpg aan. De 3-4 keer dat ik bij hetzelfde station tankte, gaf hij ongeveer 45 mpg aan toen ik thuiskwam.

#39 ·
Ik kocht een gebruikte 23 hybrid met 8100 mijl erop, dus je zou denken dat hij al is ingereden. Toen ik hem voor het eerst kreeg, was mijn gemiddelde ongeveer 42 mpg bij gemengd rijden. Het lijkt beter te worden naarmate ik er meer mee rijd, momenteel heb ik er 10.250 mijl op staan. Vandaag heb ik een lus van 105 mijl gereden en was verbaasd dat hij 52,5 mpg haalde. Ofwel hij rijdt beter in of hij leert mijn rijstijl en past zich eraan aan. Ik tankte vol en reed ongeveer 5 mijl naar huis en hij geeft 60+ mpg aan. De 3-4 keer dat ik bij hetzelfde station tankte, gaf hij ongeveer 45 mpg aan toen ik thuiskwam.

Het hangt ALLEMAAL af van je snelheid; Veel lagere snelheid = veel hogere MPG. Je 52,5 MPG-rit moet een mix van hogere en lagere snelheden hebben gehad, met meer lagere snelheden.

Ik heb 16K mijl op mijn '23 staan, en de MPG was vrij consistent vanaf het begin; geen inrijden nodig. Mijn gemiddelde MPG over de levensduur is 42 (actueel, niet de hogere berekend door het dashboard).

Een rit van 140 mijl heen en terug haalde ik 58 MPG. Het was meestal bij 45 MPH van Ft. Pierce naar Melbourne, op A1A-barrière-eilanden op zeeniveau met zeer korte stukken van 50 en 55 MPH, en sommige onder de 45. Het duurde 1 1/2 uur in plaats van een uur als ik de Interstate had genomen, maar ik bespaarde een hoop brandstof.

Ik reed vroeger 5 boven de snelheidslimiet, maar nu rijd ik in de stad precies de snelheidslimiet om de MPG te maximaliseren.

#42 ·
Ik heb een 2025 Ford Maverick met de ecoboost en zit aan mijn 3e tank benzine in minder dan een maand bezit en heb pas 700 mijl in totaal. Er klopt iets niet, want ik haal maar ongeveer 15 mpg of minder. Ik rijd meestal in de stad en trap hem niet op zijn staart en probeer eraan te denken om meestal naar eco te schakelen. Nog iemand met een 2025 problemen?

#43 ·
Ik heb een 2025 Ford Maverick met de ecoboost en ik zit aan mijn 3e tank benzine in minder dan een maand bezit en heb pas 700 mijl in totaal. Er klopt iets niet, want ik haal maar ongeveer 15 mpg of minder. Ik rijd meestal in de stad en trap niet op het gaspedaal en probeer eraan te denken om meestal naar eco te schakelen. Nog iemand met een 2025 problemen? Tonneau-afdekking en gebruik premium brandstof

Gebruik gewone brandstof. Als ELKE motor XX octaan vereist, doet het gebruik van een hogere brandstof NIETS voor prestaties of brandstofverbruik, kost het een hoop extra en vervuilt het meer. Het is een verlies-verlies-verlies situatie.

Voor een veel beter brandstofverbruik: vertraag, versnel langzaam, rem zachtjes, rol uit tot stilstand en rode lichten, zelfs als ze vrij ver weg zijn. Zet op ECO-modus.

Je hebt waarschijnlijk geen % vermogensmeter, maar in mijn hybride versnel ik routinematig met 20%. Zelfs tot snelwegsnelheden, aangezien op- en afritten lang genoeg zijn om op snelheid te komen voordat je de daadwerkelijke snelweg opgaat. Mijn levenslange MPG is 42,5 over 22.621 mijl bij ongeveer 50/50 snelweg/stad mijlen.

#45 ·
Ik gebruik non-ethanol in mijn EcoBoost sinds ik hem mee naar huis nam. Er zijn maar twee stations bij mij in de buurt die non-ethanol aanbieden. Eén is een WaWa met 89 octaan ($3,59/gal vanaf vrijdag) en een brandstofoliebedrijf dat 87 ($3,59/gal) en 93 ($4,59/gal) non-ethanol benzine verkoopt.

Ik gebruik regelmatig de 89 non-ethanol in mijn 2017 Focus en mijn 2023 Maverick. Ze halen allebei gemiddeld ongeveer 4 mijl per gallon meer dan de 10% versie. Gisteren heb ik de Maverick volgetankt met 93 octaan. Hij was pas halfvol, dus ik weet pas of de kilometerstand anders is als de tank vol zit met alleen de 93.

Mijn Maverick haalt gemiddeld 32,6 mpg gecombineerd op de snelweg/in de stad in de normale modus.

#46 ·
Ik gebruik sinds ik hem mee naar huis nam non-ethanol in mijn EcoBoost. Er zijn maar twee stations bij mij in de buurt die non-ethanol aanbieden. Eén is een WaWa met 89 octaan ($3,59/gal vanaf vrijdag), en een brandstofoliebedrijf dat 87 ($3,59/gal) & 93 ($4,59/gal) non-ethanol benzine verkoopt.

Ik gebruik regelmatig de 89 non-ethanol in mijn 2017 Focus en mijn 2023 Maverick. Ze halen allebei gemiddeld ongeveer 4 mijl per gallon meer dan de 10% versie. Gisteren heb ik de Maverick afgetankt met 93 octaan. Hij was pas halfvol, dus ik weet pas of de kilometerstand anders is als de tank vol zit met alleen de 93.

Mijn Maverick haalt gemiddeld een gecombineerde snelweg/stad van 32,6 mpg in de normale modus.
Maar het kost meer dan 10% meer, dus het is niet de moeite waard om te gebruiken.

#49 ·
2025 XL AWD 2.0 Eco. Ik heb 33 op de Interstate en 36 op gewone snelwegen gehaald. Meestal rond de 28 voor korte ritten/stadsritten. Ik ben er tot nu toe blij mee. Oh, en ik heb een camperkap op de achterkant, dus dat kost me waarschijnlijk een beetje op de MPG.