Ford Maverick Forum banner

Officiële Maverick Performance- en Modding-Thread

96K views 54 replies 23 participants last post by  Azmig088  
#1 ·
Oké, ik durf te wedden dat ik niet de eerste ben met dit idee, maar ik kon geen relevante thread vinden, dus ik begin er hier een...
408
Ik ga dit beginnen met te zeggen dat ik er misschien nooit een zal kopen, maar ik kom uit de Ford tuning scene (FocusFanatics) en ik ben toch enthousiast over de Maverick. Waarom? Vooral vanwege het volgende:
  1. Het is gebaseerd op een unibody "auto-achtig" platform (C2 om precies te zijn, gedeeld met de Escape en de Bronco Sport)
  2. Het wordt aangedreven door een optionele 2.0L EcoBoost-motor die in de afgelopen tien jaar is verfijnd.
Het leuke aan de Maverick die een unibody "mini truck" is, is dat het een HELE nieuwe generatie aftermarket opent. Maar aangezien de Mav (ik ga het zo noemen voor de korte duur, misschien is dat al een ding lol) gebaseerd is op veel reeds bestaande belangrijke componenten, is er eigenlijk al een schokkend grote aftermarket. Sommige mensen kijken ernaar en denken "oh nee, de autoscene sterft uit, nu hebben we hybride mini trucks, wat is de volgende?!" Maar ik bekijk het op deze manier: Onder de huid lijkt dit ding qua framework opvallend veel op een hatchback. De achterwielophanging is letterlijk gekloond van de Euro-spec Fiesta ST. Dit laat zien dat Ford de "fun-factor" in de Maverick inbouwt vanaf het begin, maar toont ook de mogelijkheid tot verbetering.

Uiteraard heb ik er nog geen een in het echt gezien, maar ik heb veel geleerd over de aandrijflijn en de ophanging, en er is een verrassende hoeveelheid dingen die je kunt veranderen zodra de Maverick op je oprit staat. Ik ga een uitgebreide lijst samenstellen met dingen die ik graag met deze trucks zou willen zien gebeuren, en deze toelichten op basis van mijn onderzoek/persoonlijke ervaring met het aanpassen van mijn Focus en andere Ford-voertuigen. Hier gaan we:

~~~bwiren13's Voorlopige Ford Maverick Modificatie Lijst~~~
Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan uw voertuig of uzelf. Sommige van deze mods zijn mogelijk niet legaal op de weg; u bent als enige verantwoordelijk voor het bepalen van die factor. Veiligheid en milieu staan voorop.

Aandrijflijn/Prestaties:
De voor de hand liggende eerste stap. De Maverick wordt geleverd met een 2.5L Atkinson-hybride (alleen FWD) of een 2.0L EcoBoost (FWD of AWD). Voor prestatiedoeleinden gaan we het hybride model negeren en kijken naar de EcoBoost.
  • Fysieke/"Bolt-on" Mods:
    • De 2.0 EcoBoost bestaat al een TIJDJE. Er zijn een overvloed aan mogelijke en reeds bestaande mods voor deze motor in een dwarsgeplaatste opstelling. Deze omvatten intercoolers, turbo-upgrades, cold air intakes, catless of performance catted downpipe upgrades, en uiteraard kunnen custom uitlaten in elke werkplaats worden gemaakt, maar we moeten wachten tot bedrijven als Borla etc. bolt-on kits maken.
    • Prestatie-upgrades zoals deze zullen VEEL potentieel openen voor veel vermogen na het tunen. We weten allemaal dat deze EcoBoost-motoren vanaf het begin stevig zijn, en ze ZIJN dol op boost. Vandaar de naam, uiteraard.
  • Tuning:
    • Een PCM-tune is waarschijnlijk niet ver weg, aangezien er al tal van bedrijven zijn zoals 5-Star, Unleashed, Livernois, Mountune, Cobb, etc. die deze motoren tunen via SCT of eigen flashers. Ik verwacht dat de 8-versnellingsbak eenvoudig genoeg zal zijn om te achterhalen in de firmware van Ford, en hopelijk kunnen er aanzienlijke prestatiewinsten worden behaald via tuning alleen.
    • Meestal, op een verder standaard 2.0 Eco, brengt een tune je rond de 300 pk/350 lb-ft aan de krukas, wat je in ongeveer 6 seconden naar 60 mph zou moeten brengen (ervan uitgaande dat de Maverick ongeveer hetzelfde weegt als een AWD 2.0 EcoBoost Fusion, dezelfde aandrijflijn). Met de hoeveelheid bolt-ons die al beschikbaar zijn, zijn de mogelijkheden eindeloos.
  • Motorwissels:
    • Deze zijn een stuk eenvoudiger dan je zou denken. De 2.0 EcoBoost is extern identiek aan de 2.3L EcoBoost die te vinden is in de Mustang, Ranger, Focus RS, Explorer en meer(?). Wat dit betekent: deze motoren zijn OVERAL, en je zou geen problemen moeten hebben om ze in de nabije toekomst voor een spotprijs te vinden op de sloop of online.
    • De 2.0 EcoBoost computer en kabelboom zouden plug-n-play moeten werken met de 2.3 motor. Uiteraard is tuning vereist om de boost veilig en onder controle te houden, maar verder zou het een snelle manier moeten zijn om een enorme toename in vermogen te krijgen die het AWD-systeem (of FWD, als je dat wilt) niet zou moeten frituren.
    • Ik zou graag zien dat prestatie-merken zoals Hennessey een Maverick prestatievariant maken (zoals de VelociRaptor), met een 2.3L EcoBoost-wissel en andere off-road goodies.
  • Aandrijflijnswissels:
    • Teleurgesteld om te horen dat de Mav niet in RWD wordt aangeboden? Welnu, de Bronco Sport (zelfde platform) heeft een AWD-systeem met dubbele koppeling en achterwielvoorkeur dat GOAT-modi, enz. bevat... Ik zeg niet dat het een simpele wissel zou zijn, maar ik zou dit niet uitsluiten als een mogelijkheid.
    • Misschien ook kijken naar kapotte Rangers en kijken naar het ombouwen van de Mav naar een longitudinaal (traditioneel) gemonteerde motoropstelling met RWD, misschien zelfs verlagen. Een "Muscle Maverick", als je wilt.
    • Ik zou ook graag zien dat iemand een handgeschakelde versnellingsbak in een van deze monteert. Een FWD-model zou waarschijnlijk het beste zijn, maar ik weet dat je een 6-versnellingsbak "MMT6" van een Focus ST direct op elke EcoBoost kunt schroeven. Als je de longitudinaal gemonteerde route volgt, probeer dan de MT82-eenheid van de EcoBoost Mustang. De rest zou relatief eenvoudig moeten zijn, ik neem aan dat de pedalen van de Focus ST of de Fiesta ST met weinig tot geen aanpassingen zouden moeten passen. Een handgeschakelde mini-truck. Cool! (heeft de Bronco Sport ook een handgeschakelde versnellingsbak?? Kan me niet herinneren, maar dat zou misschien makkelijker zijn als dat zo is).
  • Aandrijflijn-upgrades:
    • Trans-koelers, diff-koelers, transfer case ontluchter/koelers, voorkom dat die vitale vloeistoffen in Slushee veranderen!
    • Waarschijnlijk het beste voor een FX4-variant die off-road wordt gebruikt. Uiteraard moet deze truck zijn off-road waarde nog bewijzen, dus deze mods kunnen al dan niet van toepassing zijn. Te vroeg om te zeggen.
      Ik ben er niet van op de hoogte dat deze momenteel bestaan, maar het zou niet moeilijk zijn om ze te fabriceren.

Ophanging en Handling: Tot ons voordeel, zij het vreemd, heeft de Maverick veel hot-hatch onderbouwingen. Fiesta ST-ophanging. Focus ST-aandrijflijn. De lijst gaat maar door. We zullen deze trucks in handen moeten krijgen, zodat we onderdelen en pasvormen tussen Ford-modellen kunnen vergelijken, maar ik wed dat er aftermarket spullen zijn voor de Fiesta/Focus die er direct op passen. Dat is gewoon de Ford-manier.
  • Ophanging:
    • Ik zou me voorstellen, aangezien de achterwielophanging vrijwel van een Fiesta komt (hoewel waarschijnlijk aanzienlijk verschillend in spoorbreedte), dat de voorste veerpoot hetzelfde is. Ik heb waarschijnlijk ongelijk, maar iemand zou wat foto's van de voorste veerpoot van de Maverick moeten plaatsen, zodat we ze visueel kunnen vergelijken met Fiesta-eenheden.
    • Waar je met de ophanging op je Maverick naartoe wilt, hangt af van je voorkeuren en behoeften. Als je hem wilt laten zakken en de Fiesta-ophanging past, pak dan een paar schroefsets voor een Fiesta ST en ga aan de slag! Als je meer bodemvrijheid nodig hebt, geloof ik dat er ook een lift spacer kit voor de Fiesta beschikbaar is, dus ik zou die route eerst proberen, maar ze zijn ook gemakkelijk te fabriceren. Die mod in het bijzonder, ik weet zeker dat we die binnenkort op de aftermarket zullen zien.
  • Stabilisatorstangen:
    • Voor stabiliteit, aangezien de Mav waarschijnlijk een unieke spoorbreedte heeft ten opzichte van de Fiesta, zullen stabilisatorstangen op maat moeten worden gemaakt of aangepast van bijvoorbeeld de Bronco Sport of misschien de Ranger. Ik weet zeker dat ze vergelijkbaar zullen zijn, en zo ja, dan helpt dat voor het geval er nooit aftermarket exemplaren specifiek voor de Maverick worden gemaakt.
    • Bussen zijn grotendeels universeel van ontwerp en alom verkrijgbaar van bijvoorbeeld Energy Suspension en Prothane. Het enige wat je nodig hebt, is een algemeen idee van hoe de bussen eruitzien en de diameter van de stang.
  • Veerpootbrug:
    • Omdat dit in wezen een unibody-auto is, zal er veerpootflex komen. Dit zal je waarschijnlijk niet aangaan voor de meeste toepassingen, maar als je je Maverick verlaagt om een straat-truck te worden, of hem optilt voor Baja-races of gewoon off-road prestaties, zal een veerpootbrug essentieel zijn voor het bieden van chassissterkte en stijfheid. Verwacht deze waarschijnlijk vrij snel op de aftermarket te zien. Hopelijk eet ik die woorden niet op, want dit zou een goede upgrade zijn voor sommigen. Ze zijn tenminste makkelijk te fabriceren.
  • Remmen:
    • Iemand zal er van dichterbij naar moeten kijken dan ik kan vanaf internet, maar afhankelijk van de robuustheid van de standaard Maverick-remmen, kunnen er enkele bolt-on alternatieven zijn als je meer "stop" nodig hebt. De eerste plaats waar ik zou kijken, is de Bronco Sport, met name de Badlands-editie, die volgens mij verbeterde remmen heeft. Misschien ook de Explorer of de Ranger?
  • Andere Unibody-verstevigingen:
    • Voor degenen die extreme sterkte zoeken van hun unibody-trucks, zal de toevoeging van bolt-on dwarsbalken onder de unibody, evenals frame rail-verstevigingen, niet alleen de dingen een beetje verstevigen, maar ook een beetje extra gewicht bieden waar tractie nodig is (indien achterwaarts op het voertuig geïnstalleerd). Ik ben geen enorme truck-man, dus ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt voor jullie off-roaders, maar ik neem aan dat dezelfde principes van prestatie-/trackauto's van toepassing zijn.

Uiterlijk: Er zijn veel aspecten van de Maverick die ik erg leuk vind, zoals het hoekige ontwerp en vrijwel de hele achterkant. Ik kan echter niet de enige zijn die één blik op de voorkant wierp en zich meteen verdrietig voelde. Het is gewoon helemaal geen agressieve look. Misschien is dat niet belangrijk voor je, maar het wijst erop dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Dus maak je Maverick echt van jou! Je kunt cosmetisch veel doen. Hier zijn enkele van mijn ideeën:
  • Velgen:
    • Meteen al roepen ALLE beschikbare velgen een zachte, op de stad georiënteerde, "boodschappen-getter" sfeer op. En dat is vrijwel hoe Ford de Maverick op de markt brengt, maar als je hem op enigerlei wijze aanpast, zie je hier duidelijk de potentie. Ik weet het niet zeker, maar ik durf te wedden dat het boutpatroon 5x108 is, aangezien Ford dat op alles gebruikt. Het is ook het boutpatroon van de Bronco, dus dat is een solide gok.
    • Omdat Ford 5x108 voor ALLES gebruikt, kun je gemakkelijk wat cooler uitziende velgen/takeoffs van een Bronco Sport, Explorer, Mustang, Fusion, Ranger, noem maar op, oppikken. Er is ook een overvloed aan aftermarket velgen in deze configuratie, dus wees niet bang. Elke richting die je op wilt gaan, kan je vrijwel al.
  • Trim:
    • Persoonlijk ben ik geen grote fan van chroom, of die goedkope zilverkleurige plastic trim die tegenwoordig overal op zit. Ik heb altijd de neiging om voor de glanzend zwarte look op trimstukken te gaan, sommigen geven de voorkeur aan matzwart of grijs, wat je maar wilt.
    • Plasti-Dip is een geweldige manier om erachter te komen wat je wilt doen, want het is tijdelijk en gemakkelijk te verwijderen en te veranderen. Maskeer gewoon je trimstuk/paneel af, spuit het op als spuitverf, X-Acto rond de randen als het droog is en pel dan gewoon het overtollige af van rond het paneel, en voila. Je kunt het erop laten zitten en hopen dat het mooi blijft, of het er meteen afpellen en opnieuw beginnen.
    • Als je weet wat je wilt en voor een permanente oplossing gaat, kun je het schilderen of inpakken. Veel vinyl wrap-shops doen trim, of je kunt het zelf doen voor minder. Het is niet erg moeilijk.
  • Verlichting:
    • Ughhhh...de koplampen. Ze zien er gewoon niet zo geweldig uit, ronduit (mijn mening). Ik zou ermee kunnen leven, maar ze laten de truck er gewoon uitzien alsof hij te veel nacho's heeft gegeten, in plaats van atletisch en capabel.
    • Hopelijk maakt iemand cooler uitziende aftermarket-eenheden (Morimoto, etc.).
    • Misschien het bovenste gedeelte iets tinten?
    • De richtingaanwijzers tinten? Bonuspunten als je de 'balk' die over de grille loopt, waarin de richtingaanwijzers zijn ingelegd, zwart maakt. Zou er cool uitzien, helemaal zwart.
    • Achterlichten zijn niet zo slecht...zijn ze NOG STEEDS halogeen? Het is 2021! (Ik weet het letterlijk niet, ze zien er gewoon halogeen uit op de foto's. Ik kan me vergissen). Misschien zijn er hogere afwerkingsniveaus met LED-eenheden die kunnen worden verwisseld? Zo niet, dan zullen aftermarket-eenheden het moeten doen.
    • De achterlichten tinten (ik moet stipuleren, ALLEEN met achterlichtspecifiek materiaal zoals LuxeAuto's, dat een speciaal patroon heeft waardoor bijna al het uitgezonden licht erdoorheen kan, maar er toch gerookt uitziet). Gemakkelijk genoeg om zelf te doen.
  • Carrosserie-decals:
    • Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie zijn die denken dat een zwarte streep langs de zijkant met "M A V E R I C K" eruit gesneden er best netjes uit zou zien, of iets in die trant. Ik zet het hier gewoon neer.
  • Raamfolie:
    • Hangt ook af van persoonlijke voorkeur, ik zou voor 20% rondom gaan en een 15% vizierstrip over de voorruit doen. Het is gewoon fijn om privacy te hebben en laat elke auto er strakker uitzien. Controleer uiteraard je lokale wetten en tint niet zo donker dat je 's nachts niet kunt zien.
Dat is zowat alles waar ik op dit moment exhaustief aan kon denken, hoewel ik er zeker van ben dat er dingen zijn die ik niet heb behandeld. Zo ja, laat dan een reactie achter!

Ik kijk ernaar uit om te zien wat voor soort dingen jullie met je Mavericks doen.

Proost!

#2 ·
Wat ik wil weten is hoe de elektronische architectuur eruit komt te zien. Als ik cruise control kan inschakelen op een XL met een laptop en niets meer dan een nieuwe schakelaar op het stuur, dan ben ik zo ongeveer alle reden kwijt om $5.000 extra uit te geven aan een XLT.

Dat, en het zou leuk zijn om te zien wat voor leuke maar onbeduidende trucjes onze trucks kunnen. Zoals of ACC kan worden toegevoegd door het radarblok vast te schroeven en een paar CAN-lijnen aan te boren.

#4 · (Edited)
Wat ik wil weten is hoe de elektronische architectuur eruit gaat zien. Als ik cruise control kan inschakelen op een XL met een laptop en niets meer dan een nieuwe schakelaar op het stuur, heb ik zo ongeveer elke reden verloren om $ 5.000 extra uit te geven aan een XLT.

Dat, en het zou leuk zijn om te zien wat voor leuke, maar onbelangrijke trucs onze trucks kunnen. Zoals of ACC kan worden toegevoegd door het radarblok vast te schroeven en een paar CAN-lijnen aan te boren.
Ik neem aan dat het niet veel anders zal zijn (zo niet) dan al het andere dat Ford produceert. Verwacht een CAN-BUS-architectuur zoals de rest, ik geloof dat de nieuwe voertuigen Hi/Med/Lo speed-bussen hebben, respectievelijk voor kritieke/bewakings-/infotainmentdoeleinden. Zou in staat moeten zijn om parameters te bewerken via ELM327 zodra ForScan de ondersteuning uitbreidt (wat maanden of jaren kan duren, afhankelijk van wanneer ze eraan toekomen). Hopelijk heeft het Central Config zoals de meeste Fords tegenwoordig, waardoor het inschakelen van functies zoals Cruise Control veel gemakkelijker wordt, omdat je maar één parameter hoeft te wijzigen in plaats van alle relevante codes in de verschillende modules op te sporen om het te laten werken.

Geweldige lijst @bwiren13! Ik zou onder "Body Decals" toevoegen dat PPF iets zou zijn om te overwegen. Niets is erger dan een gloednieuwe auto te krijgen en de lak te zien afbrokkelen door dingen op de weg.

Heeft u aanbevelingen voor bolt-on mods voor de 2.0 EcoBoost?
Nadat ik Doug Demuro's recensie over de Mav heb gezien (ik blijf bij die bijnaam, ik vind hem leuk!), bekeek ik zijn diepgaande beelden van de motorruimte en er lijkt enorm veel zijdelingse speling te zijn. Dus ik zou gokken dat bijna elke bolt-on voor de 2.0 Eco die in andere Ford-voertuigen te vinden is, gemakkelijk, nou ja, er gewoon op kan worden geschroefd! Veel mensen met atmosferische auto's beginnen graag met het toevoegen van een inlaat of een uitlaat, omdat het cooler klinkt. Met geforceerde inductie, d.w.z. EcoBoost, is het iets anders. Het toevoegen van een inlaat, bijvoorbeeld, kan je gevoel zijn, maar je zult niet veel verschil in geluid merken, misschien net iets meer turbo "swish". Het zal echter geen extra vermogen toevoegen.

De eerste stap die elke EcoBoost-eigenaar moet zetten, is het verkrijgen van een tune. Als iemand die dit leest geïnteresseerd is, zou ik STERK aanraden om contact op te nemen met een van de bedrijven op mijn lijst hierboven en te vragen of ze je hun "proefkonijn" willen laten zijn voor een tune. Je kunt de tune waarschijnlijk met een flinke korting of helemaal gratis krijgen, je kunt je truck waarschijnlijk ook op een dyno zetten en zien wat hij echt doet, en uiteraard effen je ook de weg voor de rest van ons om eerder een tune te kopen. Op dit moment is er weinig tot geen risico verbonden aan het "proefkonijn" van je truck, omdat deze bedrijven al jaren en jaren de 2.0 EcoBoost tunen. Ze hoeven alleen maar de PCM-tune-architectuur/strategieën te bekijken die Ford op de Maverick gebruikt, en dan vrijwel een reeds stabiele 2.0 EB-tune van een ander 2.0 EB-voertuig te laden. Houd er ook rekening mee dat er voor Ford geen manier is om te verifiëren dat je het voertuig hebt getuned, dus het kan wettelijk gezien je garantie niet ongeldig maken. Natuurlijk zijn er altijd risico's aan verbonden, maar het is echt niet zo erg als je denkt, en ik garandeer je dat je er geen spijt van zult krijgen om je EcoBoost-truck te tunen!

Als je de tuningfase voorbij bent (wat nogmaals, de eerste stap moet zijn op een turbomotor), DAN is het toevoegen van bolt-ons (en het updaten van je tune om er rekening mee te houden!!) veel logischer. Na de tune zou ik een inlaat doen om de luchtstroom vrijer te laten stromen. Op een Focus ST met deze motor kon Livernois Motorsports met alleen een inlaat en hun aangepaste tune +38whp en een verbluffende +123wtq (dynosheet) toevoegen!!! Ik zou me voorstellen dat die twee mods voor de meeste mensen meer dan genoeg zullen zijn. "Paardenkracht" is een relatieve meting van 'snel gaan' die een motor produceert, maar het is wiskundig een functie van het koppel dat de motor produceert. Koppel is wat de wielen "draait" en je terug in je stoel duwt. En ik wed dat 400 ft-lbs ervan die door een 8-speed auto naar alle vier de wielen in een compacte truck gaan, MEER dan genoeg zal zijn om je elke keer te laten grijnzen als je het gaspedaal intrapt :)

Als je wilt zien waar ik het over heb, bekijk dan het verschil tussen deze twee 0-60 runs, vastgelegd in verder identieke 2.0 EcoBoost AWD Escapes:
Ik klokte 7,54 seconden voorraad, versus 5,73 seconden van deze man met alleen basis bolt-ons en stock turbo! Dat is waarschijnlijk ongeveer wat je van de Maverick met dezelfde mods kunt verwachten, aangezien het in wezen hetzelfde platform is. Vrij solide prestatieverbetering zou ik zeggen. Zou zeker degenen helpen die een kleine aanhanger willen trekken, of die een aanzienlijke lading zullen vervoeren. Maar het zal ook gewoon een schop onder de kont zijn wanneer je er zin in hebt :)

#3 ·
Oké, ik durf te wedden dat ik niet de eerste ben met dit idee, maar ik kon geen relevant draadje vinden, dus ik begin er hier een...

View attachment 408

Ik ga dit beginnen met te zeggen dat ik er misschien nooit een zal kopen, maar ik kom uit de Ford tuning scene (FocusFanatics) en ik ben enthousiast over de Maverick. Waarom? Vooral vanwege het volgende:
  1. Het is gebaseerd op een unibody "auto-achtig" platform (C2 om precies te zijn, gedeeld met de Escape en de Bronco Sport)
  2. Het wordt aangedreven door een optionele 2.0L EcoBoost-motor die in de afgelopen tien jaar is verfijnd.
Het leuke aan de Maverick als een unibody "mini-truck" is dat het een HELE nieuwe generatie aftermarket opent. Maar aangezien de Mav (ik ga het zo noemen, misschien is dat al een ding lol) gebaseerd is op veel reeds bestaande belangrijke componenten, is er eigenlijk al een schokkend grote aftermarket. Sommige mensen kijken ernaar en denken "oh nee, de autoscene sterft uit, nu hebben we hybride mini-trucks, wat is de volgende?!" Maar ik bekijk het op deze manier: Onder de huid lijkt dit ding qua frame opvallend veel op een hatchback. De achterwielophanging is letterlijk gekloond van de Euro-spec Fiesta ST. Dit laat zien dat Ford de "fun-factor" in de Maverick inbouwt vanaf het begin, maar toont ook de mogelijkheid tot verbetering.

Uiteraard heb ik er nog geen een in het echt gezien, maar ik heb veel geleerd over de aandrijflijn en de ophanging, en er is een verrassende hoeveelheid dingen die je kunt veranderen zodra de Maverick op je oprit staat. Ik ga een uitgebreide lijst samenstellen van dingen die ik graag met deze trucks zou willen zien gebeuren, en elk onderwerp toelichten, gebaseerd op mijn onderzoek/persoonlijke ervaring met het aanpassen van mijn Focus en andere Ford-voertuigen. Hier gaan we:

~~~bwiren13's Voorlopige Ford Maverick Modificatielijst~~~
Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan uw voertuig of uzelf. Sommige van deze mods zijn mogelijk niet legaal op de weg; u bent als enige verantwoordelijk voor het bepalen van die factor. Veiligheid en milieu staan voorop.

Aandrijflijn/Prestaties:
De voor de hand liggende eerste stap. De Maverick wordt geleverd met een 2.5L Atkinson-gebaseerde hybride (alleen FWD) of een 2.0L EcoBoost (FWD of AWD). Voor prestatiedoeleinden gaan we het hybride model negeren en kijken naar de EcoBoost.
    • De 2.0 EcoBoost bestaat al een TIJDJE. Er zijn een overvloed aan mogelijke en reeds bestaande mods voor deze motor in een dwarsgeplaatste opstelling. Deze omvatten intercoolers, turbo-upgrades, cold air intakes, catless of performance catted downpipe upgrades, en uiteraard kunnen custom uitlaten in elke werkplaats worden gemaakt, maar we moeten wachten tot bedrijven als Borla etc. bolt-on kits maken.
    • Prestatie-upgrades zoals deze zullen VEEL potentieel openen voor veel vermogen na tuning. We weten allemaal dat deze EcoBoost-motoren meteen stevig zijn en dat ze dol zijn op boost. Vandaar de naam, uiteraard.
  • Tuning:
    • Een PCM-tune is waarschijnlijk niet ver weg, aangezien er al tal van bedrijven zijn zoals 5-Star, Unleashed, Livernois, Mountune, Cobb, etc. die deze motoren tunen via SCT of eigen flashers. Ik verwacht dat de 8-versnellingsbak eenvoudig genoeg zal zijn om te achterhalen in de firmware van Ford, en hopelijk kunnen er aanzienlijke prestatiewinsten worden behaald via alleen de tune.
    • Meestal zal een tune op een verder standaard 2.0 Eco je rond de 300 pk/350 lb-ft aan de krukas brengen, wat je in ongeveer 6 seconden naar 60 mph zou moeten brengen (ervan uitgaande dat de Maverick ongeveer hetzelfde weegt als een AWD 2.0 EcoBoost Fusion, dezelfde aandrijflijn). Met de hoeveelheid bolt-ons die al beschikbaar zijn, zijn de mogelijkheden eindeloos.
  • Motorwissels:
    • Deze zijn een stuk eenvoudiger dan je zou denken. De 2.0 EcoBoost is extern identiek aan de 2.3L EcoBoost die te vinden is in de Mustang, Ranger, Focus RS, Explorer en meer(?). Wat dit betekent: deze motoren zijn OVERAL, en je zou geen problemen moeten hebben om ze in de nabije toekomst voor een spotprijs te vinden op de sloop of online.
    • De 2.0 EcoBoost computer en kabelboom zouden plug-n-play moeten werken met de 2.3 motor. Uiteraard is tuning vereist om de boost veilig en onder controle te houden, maar verder zou het een snelle manier moeten zijn om een enorme toename van het vermogen te krijgen die het AWD-systeem (of FWD, als je dat wilt) niet zou moeten frituren.
    • Ik zou graag zien dat prestatie merken als Hennessey een Maverick prestatie variant maken (zoals de VelociRaptor), met een 2.3L EcoBoost swap en andere off-road goodies.
  • Aandrijflijnswaps:
    • Teleurgesteld om te horen dat de Mav niet in RWD wordt aangeboden? Welnu, de Bronco Sport (zelfde platform) heeft een AWD-systeem met dubbele koppeling en achterwielvoorkeur dat GOAT-modi heeft, enz... Ik zeg niet dat het een simpele swap zou zijn, maar ik zou dit niet uitsluiten als een mogelijkheid.
    • Misschien ook kijken naar wrakken van Rangers en kijken naar het ombouwen van de Mav naar een longitudinaal (traditioneel) gemonteerde motoropstelling met RWD, misschien zelfs verlagen. Een "Muscle Maverick", als je wilt.
    • Ik zou ook graag willen zien dat iemand een handgeschakelde versnellingsbak in een van deze monteert. Een FWD-model zou waarschijnlijk het beste zijn, maar ik weet dat je een 6-versnellingsbak "MMT6" van een Focus ST direct op elke EcoBoost kunt schroeven. Als je de longitudinaal gemonteerde route volgt, probeer dan de MT82-eenheid van de EcoBoost Mustang. De rest zou relatief eenvoudig moeten zijn, ik neem aan dat de pedalen van de Focus ST of de Fiesta ST met weinig tot geen aanpassing moeten passen. Een handgeschakelde mini-truck. Cool! (heeft de Bronco Sport ook een handgeschakelde versnellingsbak?? Kan het me niet herinneren, maar dat zou misschien makkelijker zijn als dat zo is).
  • Aandrijflijn-upgrades:
    • Trans-koelers, diff-koelers, transfer case ontluchter/koelers, voorkom dat die vitale vloeistoffen in Slushee veranderen!
    • Waarschijnlijk het beste voor een FX4-variant die off-road wordt gebruikt. Uiteraard moet deze truck zijn off-road waarde nog bewijzen, dus deze mods kunnen al dan niet van toepassing zijn. Te vroeg om te zeggen. Ik ben er niet van op de hoogte dat deze momenteel bestaan, maar het zou niet moeilijk zijn om ze te fabriceren.

Ophanging en wegligging: Tot ons voordeel, zij het vreemd, heeft de Maverick veel hot-hatch onderbouwing. Fiesta ST-ophanging. Focus ST-aandrijflijn. De lijst gaat maar door. We zullen deze trucks in handen moeten krijgen, zodat we onderdelen en pasvormen tussen Ford-modellen kunnen vergelijken, maar ik wed dat er aftermarket spullen zijn voor de Fiesta/Focus die er direct op passen. Dat is gewoon de Ford-manier.
  • Ophanging:
    • Ik kan me voorstellen dat, aangezien de achterwielophanging vrijwel van een Fiesta komt (hoewel waarschijnlijk aanzienlijk verschillend in spoorbreedte), de voorste schokdempers dat ook zijn. Ik heb waarschijnlijk ongelijk, maar iemand zou wat foto's van de voorste schokdempers van de Maverick moeten plaatsen, zodat we ze visueel kunnen vergelijken met Fiesta-eenheden.
    • Waar je met de ophanging op je Maverick naartoe wilt, hangt af van je voorkeuren en behoeften. Als je hem wilt laten zakken en de Fiesta-ophanging past, pak dan een paar schroefsets voor een Fiesta ST en ga aan de slag! Als je meer bodemvrijheid nodig hebt, geloof ik dat er ook een lift spacer kit voor de Fiesta beschikbaar is, dus ik zou die route eerst proberen, maar ze zijn ook gemakkelijk te fabriceren. Die mod in het bijzonder, ik weet zeker dat we die binnenkort op de aftermarket zullen zien.
  • Stabilisatorstangen:
    • Voor stabiliteit, aangezien de Mav waarschijnlijk een unieke spoorbreedte heeft ten opzichte van de Fiesta, zullen stabilisatorstangen op maat moeten worden gemaakt of aangepast van bijvoorbeeld de Bronco Sport of misschien de Ranger. Ik weet zeker dat ze vergelijkbaar zullen zijn, en zo ja, dan helpt dat in het geval er nooit aftermarket exemplaren voor de Maverick specifiek worden gemaakt.
    • Bussen zijn grotendeels universeel van ontwerp en alom verkrijgbaar van bijvoorbeeld Energy Suspension en Prothane. Je hebt alleen een algemeen idee nodig van hoe de bussen eruitzien en de diameter van de stang.
  • Veerpootbrug:
    • Aangezien dit in wezen een unibody-auto is, zal er veerpoot-torenflex zijn. Dit zal je waarschijnlijk niet aangaan voor de meeste toepassingen, maar als je je Maverick verlaagt om een straat-truck te zijn, of hem optilt voor Baja-races of gewoon off-road prestaties, zal een veerpootbrug instrumenteel zijn bij het bieden van chassissterkte en -stijfheid. Verwacht deze waarschijnlijk vrij snel op de aftermarket te zien. Hopelijk eet ik die woorden niet op, want dit zou een goede upgrade zijn voor sommigen. Ze zijn tenminste gemakkelijk te fabriceren.
  • Remmen:
    • Iemand zal er van dichterbij naar moeten kijken dan ik kan vanaf internet, maar afhankelijk van de robuustheid van de standaard Maverick-remmen, kunnen er enkele bolt-on alternatieven zijn als je meer "stop" nodig hebt. De eerste plaats waar ik zou kijken is de Bronco Sport, met name de Badlands-editie, die naar ik aanneem verbeterde remmen heeft. Misschien ook de Explorer of de Ranger?
  • Andere unibody-verstevigingen:
    • Voor degenen die extreme sterkte zoeken van hun unibody-trucks, zal de toevoeging van bolt-on dwarsbalken onder de unibody, evenals frame rail verstevigingen, niet alleen de dingen een beetje verstevigen, maar ook een beetje extra gewicht bieden waar tractie nodig is (indien achteraan op het voertuig geïnstalleerd). Ik ben geen enorme truck-man, dus ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt voor jullie off-roaders, maar ik neem aan dat dezelfde principes van prestatie-/track-auto's van toepassing zijn.

Uiterlijk: Er zijn veel aspecten van de Maverick die ik erg leuk vind, zoals het hoekige ontwerp en vrijwel de hele achterkant. Ik kan echter niet de enige zijn die één blik op de voorkant wierp en zich meteen verdrietig voelde. Het is gewoon helemaal geen agressieve look. Misschien is dat niet belangrijk voor je, maar het wijst erop dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Dus maak je Maverick echt van jou! Er is veel dat je cosmetisch kunt doen. Hier zijn enkele van mijn ideeën:
  • Velgen:
    • Meteen, ALLE beschikbare velgen roepen een zachtgerande, op de stad gerichte, "boodschappen-getter" sfeer op. En dat is vrijwel wat Ford de Maverick als marketing geeft, maar als je hem op enigerlei wijze aanpast, zie je hier duidelijk de potentie. Ik weet het niet zeker, maar ik durf te wedden dat het boutpatroon 5x108 is, aangezien Ford dat op alles gebruikt. Het is ook het boutpatroon van de Bronco, dus dat is een solide gok.
    • Omdat Ford 5x108 voor ALLES gebruikt, kun je gemakkelijk wat cooler uitziende velgen/takeoffs van een Bronco Sport, Explorer, Mustang, Fusion, Ranger, noem maar op, oppikken. Er is ook een overvloed aan aftermarket velgen in deze configuratie, dus wees niet bang. Elke richting die je op wilt gaan, kan je vrijwel al.
  • Trim:
    • Persoonlijk ben ik geen grote fan van chroom, of die goedkope zilverkleurige plastic trim die tegenwoordig overal op zit. Ik heb altijd de neiging om te kiezen voor de glanzend zwarte look op trimstukken, sommigen geven de voorkeur aan matzwart of grijs, wat je maar wilt.
    • Plasti-Dip is een geweldige manier om erachter te komen wat je wilt doen, want het is tijdelijk en gemakkelijk te verwijderen en te veranderen. Maskeer gewoon je trimstuk/paneel af, spuit het op als spuitverf, X-Acto rond de randen als het droog is en pel het overtollige eraf rond het paneel en voila. Je kunt het erop laten zitten en hopen dat het mooi blijft, of het er meteen afpellen en opnieuw beginnen.
    • Als je weet wat je wilt en voor een permanente oplossing gaat, kun je het schilderen of inpakken. Veel vinyl wrap shops doen trim, of je kunt het zelf doen voor minder. Het is niet erg moeilijk.
  • Verlichting:
    • Ughhhh...de koplampen. Ze zijn gewoon niet zo mooi, ronduit (mijn mening). Ik zou ermee kunnen leven, maar ze laten de truck er gewoon uitzien alsof hij te veel nacho's heeft gegeten, in plaats van atletisch en capabel.
    • Misschien alleen het bovenste gedeelte lichtjes tinten?
    • De richtingaanwijzers tinten? Bonuspunten als je de 'balk' zwart maakt die over de grille loopt, waarin de richtingaanwijzers zijn ingelegd. Zou er cool zwart uit zien.
    • Achterlichten zijn niet zo slecht...zijn ze NOG STEEDS halogeen? Het is 2021! (Ik weet het letterlijk niet, ze zien er gewoon halogeen uit op de foto's. Misschien heb ik ongelijk). Misschien zijn er hogere afwerkingsniveaus met LED-eenheden die kunnen worden verwisseld? Zo niet, dan zullen aftermarket-eenheden het moeten doen.
    • De achterlichten tinten (ik moet stipuleren, ALLEEN met achterlichtspecifiek materiaal zoals LuxeAuto's, dat een speciaal patroon heeft waardoor bijna al het uitgezonden licht kan passeren, maar er toch gerookt uitziet). Gemakkelijk genoeg om zelf te doen.
  • Carrosserie-decals:
    • Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie zijn die denken dat een zwarte streep langs de zijkant met "M A V E R I C K" eruit gesneden er best netjes uit zou zien, of iets in die zin. Ik zet het hier gewoon neer.
  • Raamfolie:
    • Hangt ook af van de persoonlijke voorkeur, ik zou voor 20% rondom gaan en een 15% vizierstrip over de voorruit doen. Het is gewoon fijn om privacy te hebben en laat elke auto er strakker uitzien. Controleer uiteraard je lokale wetten en tint niet zo donker dat je 's nachts niet kunt zien.

Dat is zo ongeveer alles waar ik op dit moment uitvoerig aan kon denken, hoewel ik er zeker van ben dat er dingen zijn die ik niet heb behandeld. Zo ja, laat dan een reactie achter!

Ik kijk ernaar uit om te zien wat voor soort dingen jullie met je Mavericks doen.

Proost!
Geweldige lijst @bwiren13! Ik zou onder "Carrosserie-decals" toevoegen dat PPF iets zou zijn om te overwegen. Niets erger dan een gloednieuwe auto krijgen en de lak te zien afbrokkelen door dingen op de weg.

Heb je aanbevelingen voor bolt-on mods voor de 2.0 EcoBoost?

#10 · (Edited)
Ik heb nog wat conceptfoto's grofweg samengevoegd met Photoshop...dit is persoonlijk de richting die ik cosmetisch op zou gaan met mijn (momenteel hypothetische) '22 Maverick XLT FX4 EcoBoost AWD (in 'Alto Blue', en wow dat is een hele mond vol)... Introductie van de Muscle 'Mav:

418

419

420

Mijn doel zou zijn om hem precies zoals getoond te specificeren, mogelijk in Lariat FX4 trim, voor een chiquer interieur. Zou prestatie-mods 'langzaam' beginnen, d.w.z. 3" inlaat, 67mm Mustang gasklep upgrade, 3" uitlaat, 93oct. tune, koudere bougies, performance catted downpipe, BOV, en mogelijk een iets grotere intercooler. Zou streven naar een betrouwbare 300whp/380wtq voor dagelijks gebruik. Voor de handling zou ik waarschijnlijk op coilovers zitten en de achterste stabilisatorstang verstevigen voor de start. Velgen zijn 21's van een Edge ST, zouden er direct op passen. Custom tuner-style (geschikt voor deze truck) achterbumper-exit 4" uitlaattip.

Naarmate de build vordert, zou ik de transmissie kunnen opbouwen, motor/trans/diff oliekoelers toevoegen, big turbo gaan, opnieuw tunen, 6AN gevlochten olieretourleidingen inbouwen, grote intercooler, solide boost pipes, polyurethaan motor/trans mounts, etc... zou streven naar 400whp/500wtq. Dat is waarschijnlijk zoveel vermogen als ik op een Ford AWD-systeem zou gooien. Er is zoveel meer dat je zou kunnen doen als geld geen object was, zoals een volledige Focus RS aandrijflijn swap, target 650pk/680tq, etc...

Ik zou best blij zijn met mijn zwart-blauwe 300whp mini truck :)

#11 ·
Ik ben dol op dat concept!
Een paar vragen over de aandrijflijn. Sorry als deze op dit moment onbekend zijn, maar het lijkt erop dat Ford hier uit de onderdelenbak put.
Is de awd-opstelling een dynamische of permanente awd?
Stuurt het alleen vermogen naar achteren als er vooraan slip wordt gedetecteerd?
Weten we hoeveel vermogen er naar achteren kan worden gestuurd?
De ecoboost 2.0t is beproefd en getest in het Focus ST-platform, hoe houdt de 8-versnellingsbak zich?
Het is volkomen begrijpelijk dat de transmissie misschien niet "snel" is, aangezien dat niet het doel van dit platform is, maar hoe gedraagt de 8-versnellingsbak zich?

#12 ·
Ik ben dol op dat concept!
Een paar vragen over de aandrijflijn. Sorry als deze op dit moment onbekend zijn, maar het lijkt erop dat Ford uit zijn onderdelenbak put.
Is de awd-opstelling een dynamische of permanente awd?
Stuurt hij alleen vermogen naar achteren als er voorin slip wordt gedetecteerd?
Weten we hoeveel vermogen er naar achteren kan worden gestuurd?
De ecoboost 2.0t is beproefd en getest in het focus ST-platform, hoe houdt de 8-versnellingsbak zich?
Het is volkomen begrijpelijk dat de transmissie misschien niet "snel" is, aangezien dat niet het doel van dit platform is, maar hoe gedraagt de 8-versnellingsbak zich?
Ja, ik ben het eens met de opmerking over de onderdelenbak haha, dat is wat me enthousiast maakte over deze truck. In eerste instantie vond ik hem eigenlijk niet leuk, maar hij groeit nu echt op me, nu ik weet dat er pedigree en potentieel onder de motorkap zit.

Het FWD-model van de Maverick heeft standaard 3 selecteerbare rijmodi: Normaal, Sport en Sneeuw. Ford belooft dat het FX4-model meer rijmodi zal hebben... wat me doet aannemen dat het AWD-systeem op zijn minst een "intelligent" systeem zal zijn. Het zou me niet verbazen als de FX4 wordt geleverd met G.O.A.T.-modi (zoals de Bronco) en beschikt over het twin-clutch lockable center diff. Dat zou echt geweldig zijn. Voor gebruik op de weg zou ik echter nog steeds tevreden zijn met een standaard AWD-systeem... gewoon een beetje meer op mijn hoede voor het gooien van veel turbokracht erdoorheen.

Ik ben niet 100% zeker van de vermogensverdeling tussen voor en achter op Ford's nieuwste AWD-systeem, d.w.z. het systeem dat ik hier verwacht te zien en dat momenteel in de Bronco Sport wordt verkocht. Het lijkt mij een achterwiel-georiënteerde opstelling te zijn, en zoals ik al zei, het heeft een twin clutch center diff, dus er is hoop. Ik ben er vrij zeker van dat het veel deelt met de Focus RS van weleer (groot verdriet). Ik weet dat Ford's legacy "standaard" AWD-systemen (zonder rijmodi, zoals je zou zien in een 2.0 EcoBoost Fusion AWD of zoiets) gewoon een 'slip-then-grip' systeem is met een 60% voorkeur (dus 40% naar achteren, en alleen wanneer de voorkant slipt of bij vol gas). Ik weet niet zeker hoe de inkomende AWD zich zal gedragen, maar als hij de FX4-badge draagt, weet ik zeker dat Ford het goed zal maken.

Wat betreft de transmissie, ik neem aan dat dit dezelfde 8-traps automaat is die ze in de Bronco Sport stoppen. Het wordt waarschijnlijk een identieke aandrijflijn (men kan alleen maar hopen). Ford's nieuwste dwarsgeplaatste 8-traps automaat is een afgeleide van hun eerste 8-traps automaat, te vinden in de recente Edge ST. DIE transmissie was een totale nachtmerrie om in te rijden en doodde de buzz rond de Edge ST volledig toen mensen er daadwerkelijk in gingen rijden. Ik verwacht dat Ford de bijgewerkte versie ervan zal gebruiken die in de Bronco Sport wordt geleverd, en op basis van mijn beperkte onderzoek lijkt het VEEL beter te zijn. Met de juiste afstelling van de transmissie weet ik zeker dat hij behoorlijk goed zal rijden.

#14 ·
@Barefootdan, ik heb net een 'Bouw & Prijs' gedaan voor een Lariat FX4, en de kleine lettertjes gelezen over het AWD-systeem van de FX4...het lijkt erop dat het FX4-pakket slechts twee rijmodi toevoegt aan de mix, dus in totaal heb je:
  • Normaal
  • Sport
  • Sneeuw
  • Zand
  • Modder en Sporen

Dit doet me vermoeden dat het waarschijnlijk een heel basaal AWD-systeem is, en ik zou mijn hoop niet te hoog stellen wat betreft de achterwielaandrijving. Dit is logisch, aangezien FWD-bias efficiënter is, en Ford moet op de een of andere manier die MPG-rating halen. Verwacht een 60% voorwiel-bias en 40% achterwiel-bias. Laat je positief verrassen als het chiquer blijkt te zijn :)

#47 ·
@Barefootdan, Ik heb net een 'Bouw & Prijs' gedaan op een Lariat FX4 en de kleine lettertjes gelezen over het AWD-systeem van de FX4...het lijkt erop dat het FX4-pakket slechts twee rijmodi toevoegt aan de mix, dus in totaal heb je:
  • Normaal
  • Sport
  • Sneeuw
  • Zand
  • Modder en Sporen

Dit doet me geloven dat het waarschijnlijk een heel basaal AWD-systeem is, en ik zou mijn hoop niet te hoog stellen wat betreft de achterwielvoorspanning. Dit is logisch, aangezien FWD-voorspanning efficiënter is, en Ford moet op de een of andere manier die MPG-rating halen. Verwacht een 60% voorwielvoorspanning en 40% achterwielvoorspanning. Wees aangenaam verrast als het uiteindelijk chiquer is dan dat :)
FX4-pakket heeft twee modi laten vallen - geen ECO- en geen SPORT-modus.

#15 ·
Oké, ik durf te wedden dat ik niet de eerste ben met dit idee, maar ik kon geen relevant draadje vinden, dus ik begin er hier een...

View attachment 408

Ik ga hier beginnen met te zeggen dat ik er misschien nooit een zal kopen, maar ik kom uit de Ford tuning scene (FocusFanatics) en ik ben enthousiast over de Maverick. Waarom? Vooral vanwege het volgende:
Het leuke aan de Maverick die een unibody "mini truck" is, is dat het een HELE nieuwe generatie aftermarket opent. Maar aangezien de Mav (ik ga het zo noemen, misschien is dat al een ding lol) gebaseerd is op veel reeds bestaande belangrijke componenten, is er eigenlijk al een schokkend grote aftermarket. Sommige mensen kijken ernaar en denken "oh nee, de autoscene sterft uit, nu hebben we hybride mini trucks, wat is de volgende?!" Maar ik bekijk het op deze manier: Onder de huid lijkt dit ding qua frame opvallend veel op een hatchback. De achterwielophanging is letterlijk gekloond van de Euro-spec Fiesta ST. Dit laat zien dat Ford de "fun-factor" in de Maverick vanaf het begin inbouwt, maar toont ook de mogelijkheid tot verbetering.

Uiteraard heb ik er nog geen een in het echt gezien, maar ik heb veel geleerd over de aandrijflijn en de ophanging, en er is een verrassende hoeveelheid dingen die je kunt veranderen zodra de Maverick op je oprit staat. Ik ga een uitgebreide lijst samenstellen van dingen die ik graag met deze trucks zou willen zien gebeuren, en elk onderwerp toelichten, gebaseerd op mijn onderzoek/persoonlijke ervaring met het aanpassen van mijn Focus en andere Ford-voertuigen. Hier gaan we:

~~~bwiren13's Voorlopige Ford Maverick Modificatielijst~~~

Aandrijflijn/Prestaties:
De voor de hand liggende eerste stap. De Maverick wordt geleverd met een 2.5L Atkinson-hybride (alleen FWD) of een 2.0L EcoBoost (FWD of AWD). Voor prestatiedoeleinden gaan we het hybride model negeren en kijken naar de EcoBoost.
    • Prestatie-upgrades zoals deze zullen VEEL potentieel openen voor veel vermogen na het tunen. We weten allemaal dat deze EcoBoost-motoren meteen stevig zijn en dat ze VAN BOOST HOUDEN. Vandaar de naam, uiteraard.
  • Tuning:
    • Een PCM-tune is waarschijnlijk niet ver weg, aangezien er al heel veel bedrijven zijn zoals 5-Star, Unleashed, Livernois, Mountune, Cobb, etc. die deze motoren tunen via SCT of eigen flashers. Ik verwacht dat de 8-versnellingsbak eenvoudig genoeg zal zijn om te achterhalen in de firmware van Ford, en hopelijk kunnen er aanzienlijke prestatiewinsten worden behaald via tuning alleen.
    • Normaal gesproken zal een tune op een verder standaard 2.0 Eco je rond de 300 pk/350 lb-ft aan de krukas brengen, wat je in ongeveer 6 seconden naar 60 mph zou moeten brengen (ervan uitgaande dat de Maverick ongeveer hetzelfde weegt als een AWD 2.0 EcoBoost Fusion, dezelfde aandrijflijn). Met de hoeveelheid bolt-ons die al beschikbaar zijn, zijn de mogelijkheden eindeloos.
  • Motorwissels:
    • De 2.0 EcoBoost computer en kabelboom zouden plug-n-play moeten werken met de 2.3 motor. Uiteraard is tuning vereist om de boost veilig en onder controle te houden, maar verder zou het een snelle manier moeten zijn om een enorme toename in vermogen te krijgen die het AWD-systeem (of FWD, als je dat wilt) niet zou moeten frituren.
    • Ik zou graag zien dat prestatie-merken als Hennessey een Maverick prestatievariant maken (zoals de VelociRaptor), met een 2.3L EcoBoost-wissel en andere offroad-goodies.
  • Aandrijflijnswaps:
    • Teleurgesteld om te horen dat de Mav niet in RWD wordt aangeboden? Welnu, de Bronco Sport (zelfde platform) heeft een AWD-systeem met dubbele koppeling en achterwielaandrijving met GOAT-modi, enz... Ik zeg niet dat het een simpele wissel zou zijn, maar ik zou dit niet uitsluiten als een mogelijkheid.
    • Misschien ook kijken naar wrakken van Rangers en kijken naar het ombouwen van de Mav naar een longitudinaal (traditioneel) gemonteerde motoropstelling met RWD, misschien zelfs verlagen. Een "Muscle Maverick", als je wilt.
    • Ik zou ook graag willen zien dat iemand een handgeschakelde versnellingsbak in een van deze monteert. Een FWD-model zou waarschijnlijk het beste zijn, maar ik weet dat je een 6-versnellingsbak "MMT6" van een Focus ST direct op elke EcoBoost kunt schroeven. Als je de longitudinaal gemonteerde route volgt, probeer dan de MT82-eenheid van de EcoBoost Mustang. De rest zou relatief eenvoudig moeten zijn, ik neem aan dat de pedalen van de Focus ST of de Fiesta ST er zonder veel aanpassingen in moeten passen. Een handgeschakelde mini-truck. Gaaf! (heeft de Bronco Sport ook een handgeschakelde versnellingsbak?? Kan het me niet herinneren, maar dat zou misschien makkelijker zijn als dat zo is).
  • Aandrijflijn-upgrades:
    • Waarschijnlijk het beste voor een FX4-variant die offroad wordt gebruikt. Uiteraard moet deze truck zijn offroad-waarde nog bewijzen, dus deze mods kunnen wel of niet van toepassing zijn. Te vroeg om te zeggen.

Ophanging en wegligging: Tot ons voordeel, zij het vreemd, heeft de Maverick veel hot-hatch-onderbouwing. Fiesta ST-ophanging. Focus ST-aandrijflijn. De lijst gaat maar door. We zullen deze trucks in handen moeten krijgen zodat we onderdelen en pasvormen tussen Ford-modellen kunnen vergelijken, maar ik wed dat er aftermarket spullen zijn voor de Fiesta/Focus die er direct op passen. Dat is gewoon de Ford-manier.
  • Ophanging:
    • Ik zou me voorstellen, aangezien de achterwielophanging vrijwel van een Fiesta komt (hoewel waarschijnlijk aanzienlijk verschillend in spoorbreedte), dat de voorste schokdempers ook vergelijkbaar zijn. Ik heb waarschijnlijk ongelijk, maar iemand zou wat foto's moeten plaatsen van de voorste schokdempers van de Maverick, zodat we ze visueel kunnen vergelijken met Fiesta-eenheden.
    • Waar je met de ophanging op je Maverick naartoe wilt, hangt af van je voorkeuren en behoeften. Als je hem wilt laten zakken en de Fiesta-ophanging past, pak dan een paar schroefsets voor een Fiesta ST en ga aan de slag! Als je meer bodemvrijheid nodig hebt, geloof ik dat er ook een lift-spacer-kit voor de Fiesta beschikbaar is, dus ik zou die route eerst proberen, maar ze zijn ook gemakkelijk te fabriceren. Die mod in het bijzonder, ik weet zeker dat we die binnenkort op de aftermarket zullen zien.
  • Stabilisatorstangen:
    • Voor stabiliteit, aangezien de Mav waarschijnlijk een unieke spoorbreedte heeft ten opzichte van de Fiesta, zullen stabilisatorstangen op maat moeten worden gemaakt of aangepast van bijvoorbeeld de Bronco Sport of misschien de Ranger. Ik weet zeker dat ze vergelijkbaar zullen zijn, en zo ja, dan helpt dat voor het geval er nooit aftermarket exemplaren voor de Maverick specifiek worden gemaakt.
    • Bussen zijn grotendeels universeel van ontwerp en alom verkrijgbaar van bijvoorbeeld Energy Suspension en Prothane. Het enige wat je nodig hebt, is een algemeen idee van hoe de bussen eruitzien en de diameter van de stang.
  • Veerpootbrug:
    • Aangezien dit in wezen een unibody-auto is, zal er veerpootflex zijn. Dit zal je waarschijnlijk niet aangaan voor de meeste toepassingen, maar als je je Maverick verlaagt om een straat-truck te zijn, of hem optilt voor Baja-races of gewoon offroad-capaciteiten, zal een veerpootbrug instrumenteel zijn bij het bieden van chassissterkte en -stijfheid. Verwacht dat deze waarschijnlijk vrij snel op de aftermarket verschijnen. Hopelijk eet ik die woorden niet op, want dit zou een goede upgrade zijn voor sommigen. Ze zijn in ieder geval makkelijk te fabriceren.
  • Remmen:
    • Iemand zal er van dichterbij naar moeten kijken dan ik kan vanaf internet, maar afhankelijk van de robuustheid van de standaard Maverick-remmen, kunnen er een paar bolt-on alternatieven zijn als je meer "stop" nodig hebt. De eerste plaats waar ik zou kijken, is de Bronco Sport, met name de Badlands-editie, die volgens mij verbeterde remmen heeft. Misschien ook de Explorer of de Ranger?
    • Voor degenen die extreme sterkte zoeken van hun unibody-trucks, zal de toevoeging van bolt-on dwarsbalken onder de unibody, evenals frame rail-verstevigingen, niet alleen de boel een beetje verstevigen, maar ook een beetje extra gewicht bieden waar tractie nodig is (indien achteraan op het voertuig geïnstalleerd). Ik ben geen enorme truck-man, dus ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt voor jullie offroaders, maar ik neem aan dat dezelfde principes van prestatie-/track-auto's van toepassing zijn.

Uiterlijk: Er zijn veel aspecten van de Maverick die ik erg leuk vind, zoals het hoekige ontwerp en vrijwel de hele achterkant. Ik kan echter niet de enige zijn die bij de voorkant één blik wierp en zich meteen verdrietig voelde. Het is gewoon helemaal geen agressieve look. Misschien is dat niet belangrijk voor je, maar het wijst erop dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Dus maak je Maverick echt van jou! Je kunt cosmetisch veel doen. Hier zijn een paar van mijn ideeën:
  • Velgen:
    • Meteen al roepen ALLE beschikbare velgen een zachte, op de stad gerichte, "boodschappen-getter" sfeer op. En dat is vrijwel hoe Ford de Maverick op de markt brengt, maar als je hem op enigerlei wijze aanpast, zie je hier duidelijk de potentie. Ik weet het niet zeker, maar ik durf te wedden dat het boutpatroon 5x108 is, aangezien Ford dat op alles gebruikt. Het is ook het boutpatroon van de Bronco, dus dat is een solide gok.
    • Omdat Ford 5x108 voor ALLES gebruikt, kun je gemakkelijk een paar cooler uitziende velgen/takeoffs van een Bronco Sport, Explorer, Mustang, Fusion, Ranger, noem maar op, oppikken. Er is ook een overvloed aan aftermarket velgen in deze configuratie, dus wees niet bang. Elke richting die je op wilt, kan vrijwel al.
  • Trim:
    • Persoonlijk ben ik geen grote fan van chroom, of die goedkope zilverkleurige plastic trim die tegenwoordig overal op zit. Ik heb altijd de neiging om voor de glanzend zwarte look te gaan op sierlijsten, sommigen geven de voorkeur aan matzwart of grijs, wat je maar wilt.
    • Plasti-Dip is een geweldige manier om erachter te komen wat je wilt doen, want het is tijdelijk en gemakkelijk te verwijderen en te veranderen. Maskeer gewoon je sierlijst/paneel af, spuit het op als spuitverf, X-Acto rond de randen als het droog is en pel het overtollige eraf van rond het paneel, en voila. Je kunt het erop laten zitten en hopen dat het mooi blijft, of het er meteen afpellen en opnieuw beginnen.
    • Als je weet wat je wilt en voor een permanente oplossing gaat, kun je het schilderen of inpakken. Veel vinyl wrap-winkels doen trim, of je kunt het zelf doen voor minder. Het is niet erg moeilijk.
  • Verlichting:
    • Ughhhh...de koplampen. Ze zien er gewoon niet zo geweldig uit, ronduit (mijn mening). Ik zou ermee kunnen leven, maar ze laten de truck er gewoon uitzien alsof hij te veel nacho's heeft gegeten, in plaats van atletisch en capabel.
    • Misschien alleen het bovenste gedeelte lichtjes tinten?
    • De richtingaanwijzers tinten? Bonuspunten als je de 'balk' zwart maakt die over de grille loopt, waarin de richtingaanwijzers zijn ingelegd. Zou er gaaf uitzien, helemaal zwart.
    • Achterlichten zijn niet zo slecht...zijn ze NOG STEEDS halogeen? Het is 2021! (Ik weet het letterlijk niet, ze zien er gewoon halogeen uit op de foto's. Misschien heb ik ongelijk). Misschien zijn er hogere afwerkingsniveaus met LED-eenheden die kunnen worden verwisseld? Zo niet, dan moeten aftermarket-eenheden het doen.
    • De achterlichten tinten (ik moet stipuleren, ALLEEN met achterlichtspecifiek materiaal zoals LuxeAuto's, dat een speciaal patroon heeft waardoor bijna al het uitgezonden licht erdoorheen kan, maar er toch gerookt uitziet). Makkelijk genoeg om zelf te doen.
  • Carrosserie-stickers:
    • Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie zijn die denken dat een zwarte streep langs de zijkant met "M A V E R I C K" eruit gesneden er best netjes uit zou zien, of iets in die trant. Ik zet het hier gewoon neer.
  • Raamfolie:
    • Hangt ook af van persoonlijke voorkeur, ik zou voor 20% rondom gaan en een 15% vizierstrip over de voorruit doen. Het is gewoon fijn om privacy te hebben en laat elke auto er strakker uitzien. Controleer uiteraard je lokale wetten en tint niet zo donker dat je 's nachts niet kunt zien.

Dat is zowat alles waar ik op dit moment uitvoerig aan kon denken, hoewel ik er zeker van ben dat er dingen zijn die ik niet heb behandeld. Zo ja, laat dan een reactie achter!

Proost!
Ik ben dol op dit draadje. Vraag voor jullie professionals. Ik vind de maverick erg leuk. Maar mijn vrouw zou de voorkeur geven aan een hybride model. Denken jullie dat ik net zoveel plezier kan beleven aan een hybride wat betreft mods en prestaties?

#16 ·
Ik ben dol op dit draadje. Vraag voor jullie professionals. Ik vind de maverick erg leuk. Maar mijn vrouw heeft liever een hybride model. Denken jullie dat ik net zoveel plezier kan hebben met een hybride wat betreft mods en prestaties?
Nee. Alleen FWD, CVT-transmissie, Atkinson-cyclusmotor en geen turbo. Er is geen haalbare manier om een hybride te "tunen", en bovendien, zelfs als je dat zou kunnen, zou je het doel waarvoor hij is ontworpen tenietdoen, en hij zou nog steeds langzaam zijn. Ik ben er zeker van dat de hybride perfect zal rijden en dat je dezelfde handling krijgt als de EcoBoost, maar het is zeker geen 2.0 Turbo. Hij verbruikt echter wel twee keer zoveel benzine, dus je moet echt je gevechten kiezen.

#19 ·
Ik heb gekeken naar liften voor de huidige bronco sport en heb iemand gevonden die een lift van 2 inch maakt en verschillende banden en wielen monteert. Dat is tot nu toe mijn plan. Oh en misschien een tune.
Eens. Ik zie dat deze jongens het willen verlagen. Ik wil hem liften en er wat stoere wielen op zetten. Dat klinkt als een leuke truck! En ik geef de voorkeur aan die look. Ik vind de rendering een paar berichten hierboven met het alto blauw en de zwart gemaakte dingen mooi. Maar ik zou hem liften in plaats van verlagen.

#32 ·
Ik heb een 2010 SHO met een Ecoboost. Ik heb hem jaren geleden gemodificeerd, hem sindsdien hetzelfde gehouden en ben niet echt op de hoogte gebleven van nieuwere Ecoboost-prestatie-mods.
Is methanolinjectie nog steeds een ding?
Welkom @Lettuce_Thrower

Het is populair bij de Mustang-gemeenschap en zou hier ook tot op zekere hoogte kunnen gelden.
Welk Maverick-model krijg je?

#37 ·
Heeft iemand ideeën over hoe lang het duurt voordat de aftermarket een stage 1-tune voor de ecoboost levert? Aangezien de pk/koppel-cijfers bijna identiek zijn aan de Focus ST-toepassing van de motor, kan ik me niet voorstellen dat het moeilijk zou zijn om te produceren. Ik hoop eigenlijk dat er GEEN ST-variant van de truck komt, dan is de kans groter dat Ford Performance een tune met garantie aanbiedt.

#43 ·

Ik ga dit beginnen met te zeggen dat ik er misschien nooit een zal kopen, maar ik kom uit de Ford tuning scene (FocusFanatics) en ik ben desondanks enthousiast over de Maverick. Waarom? Voornamelijk vanwege het volgende...
Ik zou graag willen zien of de LSD van de Focus ST op de FWD Mav geïnstalleerd zou kunnen worden...

#46 ·

View attachment 408

Ik ga dit beginnen met te zeggen dat ik er misschien nooit een zal kopen, maar ik kom uit de Ford tuning scene (FocusFanatics) en ik ben toch enthousiast over de Maverick. Waarom? Vooral vanwege het volgende:
Het leuke aan de Maverick die een unibody "mini-truck" is, is dat het een HELE nieuwe generatie aftermarket opent. Maar aangezien de Mav (ik ga het zo noemen, misschien is dat al een ding lol) gebaseerd is op veel reeds bestaande belangrijke componenten, is er eigenlijk al een schokkend grote aftermarket. Sommige mensen kijken ernaar en denken "oh nee, de autoscene sterft uit, nu hebben we hybride mini-trucks, wat is de volgende?!" Maar ik bekijk het op deze manier: Onder de huid lijkt dit ding qua frame opvallend veel op een hatchback. De achterwielophanging is letterlijk gekloond van de Euro-spec Fiesta ST. Dit laat zien dat Ford de "fun-factor" in de Maverick vanaf het begin inbouwt, maar toont ook de mogelijkheid tot verbetering.

~~~bwiren13's Voorlopige Ford Maverick Modificatie Lijst~~~
Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan uw voertuig of uzelf. Sommige van deze mods zijn mogelijk niet legaal op de weg; u bent als enige verantwoordelijk voor het bepalen van die factor. Veiligheid en milieu gaan voor.

Aandrijflijn/Prestaties:
De voor de hand liggende eerste stap. De Maverick wordt geleverd met een 2.5L Atkinson-gebaseerde hybride (alleen FWD) of een 2.0L EcoBoost (FWD of AWD). Voor prestatiedoeleinden gaan we het hybride model negeren en kijken naar de EcoBoost.
    • Prestatie-upgrades zoals deze zullen VEEL potentieel openen voor veel vermogen na tuning. We weten allemaal dat deze EcoBoost-motoren meteen al stevig zijn en dat ze van boost HOUDEN. Vandaar de naam, uiteraard.
  • Tuning:
    • Een PCM-tune is waarschijnlijk niet ver weg, aangezien er al heel veel bedrijven zijn zoals 5-Star, Unleashed, Livernois, Mountune, Cobb, etc. die deze motoren tunen via SCT of eigen flashers. Ik verwacht dat de 8-traps transmissie eenvoudig genoeg zal zijn om te achterhalen in de firmware van Ford, en hopelijk kunnen er aanzienlijke prestatiewinsten worden behaald via alleen de tune.
    • Typisch, op een verder standaard 2.0 Eco, zal een tune je rond de 300 pk/350 lb-ft aan de krukas brengen, wat je in ongeveer 6 seconden naar 60 mph zou moeten brengen (ervan uitgaande dat de Maverick ongeveer hetzelfde weegt als een AWD 2.0 EcoBoost Fusion, dezelfde aandrijflijn). Met de hoeveelheid bolt-ons die al beschikbaar zijn, zijn de mogelijkheden eindeloos.
  • Motorwissels:
    • Ik zou graag willen zien dat performance merken zoals Hennessey een Maverick performance variant maken (zoals de VelociRaptor), met een 2.3L EcoBoost swap en andere off-road goodies.
  • Aandrijflijnswaps:
    • Teleurgesteld om te horen dat de Mav niet in RWD wordt aangeboden? Welnu, de Bronco Sport (zelfde platform) heeft een twin-clutch, achterwiel-georiënteerd AWD-systeem met GOAT-modi, etc... Ik zeg niet dat het een simpele swap zou zijn, maar ik zou dit niet uitsluiten als een mogelijkheid.
    • Ik zou ook graag willen zien dat iemand een handgeschakelde versnellingsbak in een van deze monteert. Een FWD-model zou waarschijnlijk het beste zijn, maar ik weet dat je een 6-versnellingsbak "MMT6" van een Focus ST direct op elke EcoBoost kunt schroeven. Als je de longitudinaal gemonteerde route kiest, probeer dan de MT82-eenheid van de EcoBoost Mustang. De rest zou relatief eenvoudig moeten zijn, ik neem aan dat de pedaalcluster van de Focus ST of de Fiesta ST met weinig tot geen aanpassing moet passen. Een handgeschakelde mini-truck. Cool! (heeft de Bronco Sport ook een handgeschakelde versnellingsbak?? Kan het me niet herinneren, maar dat zou misschien makkelijker zijn als dat zo is).
  • Aandrijflijn-upgrades:
    • Waarschijnlijk het beste voor een FX4-variant die off-road wordt gebruikt. Uiteraard moet deze truck zijn off-road waarde nog bewijzen, dus deze mods kunnen al dan niet van toepassing zijn. Te vroeg om te zeggen.
      Ik ben er niet van op de hoogte dat deze momenteel bestaan, maar het zou niet moeilijk zijn om ze te fabriceren.

Ophanging en wegligging: Tot ons voordeel, zij het vreemd, heeft de Maverick veel hot-hatch onderbouwing. Fiesta ST-ophanging. Focus ST-aandrijflijn. De lijst gaat maar door. We zullen deze trucks in handen moeten krijgen, zodat we onderdelen en pasvormen tussen Ford-modellen kunnen vergelijken, maar ik wed dat er aftermarket spullen zijn voor de Fiesta/Focus die er direct op passen. Dat is gewoon de Ford-manier.
  • Ophanging:
    • Ik zou me kunnen voorstellen, aangezien de achterwielophanging vrijwel van een Fiesta komt (hoewel waarschijnlijk aanzienlijk verschillend in spoorbreedte), dat de voorste schokdempers ook vergelijkbaar zijn. Ik heb waarschijnlijk ongelijk, maar iemand zou wat foto's van de voorste schokdempers van de Maverick moeten plaatsen, zodat we ze visueel kunnen vergelijken met Fiesta-eenheden.
    • Waar je met de ophanging op je Maverick naartoe wilt, hangt af van je voorkeuren en behoeften. Als je hem wilt laten zakken en de Fiesta-ophanging past, pak dan een paar schroefsets voor een Fiesta ST en ga aan de slag! Als je meer bodemvrijheid nodig hebt, geloof ik dat er ook een lift-spacer kit voor de Fiesta beschikbaar is, dus ik zou die route eerst proberen, maar ze zijn ook gemakkelijk te fabriceren. Die mod in het bijzonder, ik ben er zeker van dat we die binnenkort op de aftermarket zullen zien.
  • Stabilisatorstangen:
    • Voor stabiliteit, aangezien de Mav waarschijnlijk een unieke spoorbreedte heeft ten opzichte van de Fiesta, zullen stabilisatorstangen op maat moeten worden gemaakt of aangepast van bijvoorbeeld de Bronco Sport of misschien de Ranger. Ik weet zeker dat ze vergelijkbaar zullen zijn, en zo ja, dan helpt dat in het geval er nooit aftermarket exemplaren specifiek voor de Maverick worden gemaakt.
    • Bussen zijn grotendeels universeel van ontwerp en alom verkrijgbaar van bedrijven als Energy Suspension en Prothane. Het enige wat je nodig hebt, is een algemeen idee van hoe de bussen eruitzien en de diameter van de stang.
  • Veerpootbrug:
    • Aangezien dit in wezen een unibody-auto is, zal er veerpoot-torenflex zijn. Dit zal je waarschijnlijk niet aangaan voor de meeste toepassingen, maar als je je Maverick verlaagt om een straat-truck te zijn, of hem optilt voor Baja-races of gewoon off-road prestaties, zal een veerpootbrug essentieel zijn voor het bieden van chassissterkte en -stijfheid. Verwacht dat deze waarschijnlijk vrij snel op de aftermarket te zien zullen zijn. Hopelijk eet ik die woorden niet op, want dit zou een goede upgrade zijn voor sommigen. Ze zijn tenminste makkelijk te fabriceren.
  • Remmen:
    • Iemand zal er van dichterbij naar moeten kijken dan ik kan vanaf internet, maar afhankelijk van de robuustheid van de standaard Maverick-remmen, kunnen er enkele bolt-on alternatieven zijn als je meer "stop" nodig hebt. De eerste plaats waar ik zou kijken, is de Bronco Sport, met name de Badlands-editie, die volgens mij verbeterde remmen heeft. Misschien ook de Explorer of de Ranger?
    • Voor degenen die extreme sterkte zoeken van hun unibody-trucks, zal de toevoeging van bolt-on dwarsbalken onder de unibody, evenals frame rail-verstevigingen, niet alleen de boel een beetje verstevigen, maar ook een beetje extra gewicht bieden waar tractie nodig is (indien achterwaarts op het voertuig geïnstalleerd). Ik ben geen enorme truck-man, dus ik ben niet 100% zeker hoe dat werkt voor jullie off-roaders, maar ik neem aan dat dezelfde principes van prestatie-/track-auto's van toepassing zijn.

Uiterlijk: Er zijn veel aspecten van de Maverick die ik erg leuk vind, zoals het hoekige ontwerp en vrijwel de hele achterkant. Ik kan echter niet de enige zijn die één blik op de voorkant wierp en zich meteen verdrietig voelde. Het is gewoon helemaal geen agressieve look. Misschien is dat niet belangrijk voor je, maar het wijst erop dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Dus maak je Maverick echt van jou! Er is veel dat je cosmetisch kunt doen. Hier zijn enkele van mijn ideeën:
  • Velgen:
    • Direct vanaf het begin roepen ALLE beschikbare velgen een zachte, op de stad gerichte, "boodschappen-getter" sfeer op. En dat is vrijwel hoe Ford de Maverick op de markt brengt, maar als je hem op enigerlei wijze aanpast, zie je hier duidelijk de potentie. Ik weet het niet zeker, maar ik durf te wedden dat het boutpatroon 5x108 is, aangezien Ford dat op alles gebruikt. Het is ook het boutpatroon van de Bronco, dus dat is een solide gok.
    • Omdat Ford 5x108 voor ALLES gebruikt, kun je gemakkelijk wat cooler uitziende velgen/takeoffs van een Bronco Sport, Explorer, Mustang, Fusion, Ranger, noem maar op, oppikken. Er is ook een overvloed aan aftermarket velgen in deze configuratie, dus wees niet bang. Welke richting je ook op wilt, je kunt het vrijwel al.
  • Trim:
    • Persoonlijk ben ik geen grote fan van chroom, of die goedkope zilverkleurige plastic trim die tegenwoordig overal op zit. Ik heb altijd de neiging om te kiezen voor de glanzend zwarte look op sierlijsten, sommigen geven de voorkeur aan matzwart of grijs, wat je maar wilt.
    • Plasti-Dip is een geweldige manier om erachter te komen wat je wilt doen, want het is tijdelijk en gemakkelijk te verwijderen en te veranderen. Maskeer gewoon je sierlijst/paneel af, spuit het op als spuitverf, X-Acto rond de randen als het droog is en pel het overtollige eraf rond het paneel, en voila. Je kunt het erop laten zitten en hopen dat het mooi blijft, of het er meteen afpellen en opnieuw beginnen.
    • Als je weet wat je wilt en voor een permanente oplossing gaat, kun je het schilderen of inpakken. Veel vinyl wrap shops doen trim, of je kunt het zelf doen voor minder. Het is niet erg moeilijk.
  • Verlichting:
    • Misschien alleen het bovenste gedeelte licht tinten?
    • De richtingaanwijzers tinten? Bonuspunten als je de 'balk' zwart maakt die over de grille loopt, waarin de richtingaanwijzers zijn ingelegd. Zou er cool zwart uit zien.
    • Achterlichten zijn niet zo slecht...zijn ze NOG STEEDS halogeen? Het is 2021! (Ik weet het letterlijk niet, ze zien er gewoon halogeen uit op de foto's. Misschien heb ik ongelijk). Misschien zijn er hogere afwerkingsniveaus met LED-eenheden die kunnen worden verwisseld? Zo niet, dan moeten aftermarket-eenheden het doen.
    • De achterlichten tinten (ik moet stipuleren, ALLEEN met achterlichtspecifiek materiaal zoals LuxeAuto's, dat een speciaal patroon heeft dat bijna al het uitgezonden licht doorlaat, maar er toch gerookt uitziet). Makkelijk genoeg om zelf te doen.
  • Carrosserie-stickers:
    • Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie zijn die denken dat een zwarte streep langs de zijkant met "M A V E R I C K" eruit gesneden er best netjes uit zou zien, of iets in die zin. Ik zet het hier gewoon neer.
  • Raamfolie:

Dat is zowat alles waar ik op dit moment exhaustief aan kon denken, hoewel ik er zeker van ben dat er dingen zijn die ik niet heb behandeld. Zo ja, laat dan een reactie achter!
Net de hybride maverick besteld, welke prestaties kan ik op deze versie uitvoeren?

#50 ·
!!!extra transmissiemodi toevoegen (Sport, Eco, modder, zandmodi)!!!!!

Oké, dus ik heb de extra offroad-modi werkend gekregen op mijn niet-fX4 maverick.

- heb deze obd2-adapter gekregen: https://www.amazon.ca/dp/B07MQ8GHG3/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_14CF8KYJA9D325QCYEHC

- heb de USB op mijn laptop aangesloten en de juiste driver geïnstalleerd volgens de instructies (CH340)

- Deze versie van Forscan gedownload:
https://forscan.org/download/FORScanSetup2.3.47.test20220210.exe

- na installatie met de rechtermuisknop op het bureaubladpictogram klikken, vervolgens eigenschappen, vervolgens "uitvoeren als administrator" en "uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor Windows 7" selecteren en vervolgens op OK klikken

Lancering

software geïnstalleerd en vervolgens de 2 maanden gratis licentie geladen:
Standaard- en uitgebreide licenties voor Windows - FORScan-forum

Ging naar mijn vrachtwagen en DRUKTE DE REM NIET IN en drukte op de aan-knop
de OBD2-adapter aangesloten op de vrachtwagen en vervolgens de usb-kabel aangesloten
Opmerking als je de 400w plugin-omvormer hebt, zal deze de laptop NIET van stroom voorzien totdat de motor draait. Misschien een verlengsnoer nodig als je een slechte batterij hebt

- Forscan opnieuw opstarten en vervolgens op het verbindingspictogram (linksonder) klikken en de instructies volgen.

- Nadat alle modules zijn geladen, volgt u deze instructies:
https://photos.google.com/share/AF1...?key=N3NQVExhUFpxeGNxUVRuNU4weGRTN1dkRnRPOEV3

Ga naar ABS

Image

- SDM ABS omschakelen om uit te schakelen, en vervolgens schrijven
Image

Schakel alle SDM-modi in die je niet hebt (fx4 heeft eco en sport uitgeschakeld, niet fx4 heeft modder en zand uitgeschakeld)

- Nadat je alle modi hebt ingevoerd die je nodig hebt, druk je op de startknop om de vrachtwagen uit te zetten en de deur te openen, sluit hem dan en wacht 30 seconden.

- Start de vrachtwagen en kijk of je alle modi HEBT ZOALS MODDER/SPOREN EN ZAND

maverick off road modes.jpg

#51 ·
*Verkeersherkenning Snelheid bord Mod met Forscan

**OPMERKING: Zorg ervoor dat u deze versie van forscan of nieuwer heeft: https://forscan.org/download/FORScanSetup2.3.47.test20220307.exe "
Ga naar forscan en schakel de volgende opties in

Hier is wat ik vandaag in de eenvoudige modus heb gedaan om TSR werkend te krijgen (FX4):

IPC-module

Chimes - Verkeersbordherkenning Oversnelheid: Uitgeschakeld -> Ingeschakeld
Menu - Verkeersbordherkenning Activering: Uitgeschakeld -> Ingeschakeld
Verkeersbordherkenning (TSR): Uitgeschakeld -> Ingeschakeld

Configuratie schrijven

IPMA-module

Verkeersbordherkenningsmodus: Uitgeschakeld -> Alleen cameragegevens
Verkeersbordherkenning (TSR): Uitgeschakeld -> SLOIF

Configuraties schrijven

Koppel de ODB2-adapter los van de laptop en vervolgens van de vrachtwagen

Zet de vrachtwagen uit en wacht 5 minuten

Zet de vrachtwagen weer aan en ga naar menu /instelling/rijhulpmiddelen/verkeersborden

Schakel Snelheidswaarschuwing en Snelheidssignaal in

Ga naar snelheidstolerantie en stel uw waarde in (ik heb de mijne op 5 km)

Moet er nu zo uitzien:

Image

#52 · (Edited)
* globaal raam omlaag met afstandsbediening mod**opmerking werkt alleen met Lariat!"

Forscan laden

• ga naar BdyCM-module
  • in filter type globaal
  • schakel het volgende in:

Globaal openen - initiële waarde
Globaal openen - voertuig
Globaal openen met afstandsbediening

opmerking globaal sluiten werkt op dit moment niet

USB-kabel loskoppelen van de laptop en vervolgens de truck uitschakelen

Image

druk twee keer op ontgrendelen en houd de ontgrendelknop de tweede keer ingedrukt. alle ramen zouden open moeten gaan